Pro přečtení celého článku klepněte levým tlačítkem myši na jeho nadpis...
žst. Ledeč - hrubá stavba dílu Kamenolom (roky 2023-2024)
Tyto práce uvádím ve zvláštním článku, protože stanice Ledeč šla do provozu již v roce 2010 a v současné době (léto 2024) je již delší dobu vymodelovaná. Posledním úkonem v červnu roku 2024 bylo ještě dosazení osvětlení do budovy traťmistra a vlepení této budovy do kolejiště a úprava jejího okolí.
Rám segmentu kolejiště pro lom jsem vyrobil v létě 2023 a potom následovalo položení kolejí a jejich elektrické zapojení. Jako přestavník výhybky (viz dále) jsem použil již typ MP5 od české firmy MTB Model. Ve stanici Ledeč jsou ještě přestavníky Tillig.
Později proběhlo zhotovení základu krajiny této části kolejiště, pokud se tedy dá ta skála nazývat krajinou. K tomu několik poznámek: do lomu jsme zavedli vlečkovou kolej podle skutečnosti, ale v lomu je výhybka na dvě koleje. Pokud vím, tak tam nikdy ve skutečnosti nebyla. Nám se ale dvě koleje z provozních důvodů hodí. Skutečný lom je zhruba dvakrát delší i širší, ale nemáme dost prostoru. Na délku bychom zasahovali do stanice Čáslav a na šířku už nyní vybočujeme hodně z prostoru určeného pro kolejiště.
Hrubou stavbu této části kolejiště přibližují obrázky uvedené za článkem. Opět půjdeme postupně od výroby rámu až po další detaily.
Dá se očekávat, že na domodelování detailů budou hoši v kroužcích pracovat delší dobu. Ale to již bude v příštím článku.
© A.T. 11.8.2023 - poslední revize textu a fotografií 22.8.2024
- Provoz kroužku: