Pro přečtení celého článku klepněte levým tlačítkem myši na jeho nadpis...

Trať Tr02 - Změna uspořádání a přečíslování traťových dílů (2020)

Po přístavbě pavilonu A, která nám přinesla rozšíření naší pracovny, nutně musely následovat zásadní změny kolejiště. Původní venkovní zeď (směrem na jih) byla vybourána, a proto část kolejiště, která vedla kolem této stěny musela být změněna. Přemýšleli jsme, jak to udělat tak, abychom nemuseli vyhazovat pracně zhotovené díly kolejiště. Nakonec jsme rozhodli, že všechny díly kolejiště použijeme, kromě jediného, a to traťového oblouku Tr2-01 u Světlé. S tím jsme se museli rozloučit. Navíc samostatný díl bez navazujících tratí je neprodejný. A vzhledem k rozměrům bychom ho ani nenaložili do auta. Proto jsme byli rádi, že jsme jej mohli nabídnout za odvoz, což se podařilo. Prý bude sloužit fotografování modelů.

Zrušený traťový díl Tr2-01 jsme nahradili dvěma novými díly Tr2-00 a Tr2-01, a to tak, aby zůstalo zachováno původní číslování již existujících traťových dílů.

Nové traťové díly na trati Světlá - Čáslav, Ledeč
Jako náhradu za zrušený obloukový traťový díl Tr2-01 jsme vyrobili dva nové téměř přímé traťové díly Tr2-00 a Tr2-01. Jak rozumět výrazu "téměř přímé"? Trať na těchto dílech obchází dvěma esíčky betonový sloup, který kvůli statice budovy nebylo možno ubourat. Před a za těmito díly má trať stejný směr. Tím, že jsme zavedli nový díl Tr2-00, jsme se vyhnuli přečíslování stávajících traťových dílů Tr2-02, Tr2-03 a Tr2-04. Jejich číslování zůstalo zachováno.

Nový staniční díl v žst. Světlá
Dále jsme se rozhodli prodloužit stanici Světlá o 60 cm, a to vložením nového prodlužovacího dílu, a to mezi stávající staniční díly Sve-03 a Sve-04. Nyní bude tedy číslování dílů stanice světlá následující:
Sve-01 -stávající díl - číslování zachováno
Sve-02 -stávající díl - číslování zachováno
Sve-03 -stávající díl - číslování zachováno
Sve-04 -nový prodlužovací díl
Sve-05 -nově očíslovaný původní díl Sve-04

Nové tři díly jsou na novém plánu kolejiště označeny červenou barvou.

Více o těchto dvou nových traťových dílech a jednom novém staničním dílu najdete ve zvláštních článncích.

© A.T. 20.9.2020, poslední změna textu 30.9.2020