Pro přečtení celého článku klepněte levým tlačítkem myši na jeho nadpis...
O trati Tr02 - Světlá - Ledeč, Světlá - Čáslav
Hlavní dvoukolejná trať Světlá - Čáslav i místní trať (lokálka) Světlá - Ledeč jsou na našem modelu (na rozdíl od skutečnosti) vedeny zhruba 6 metrů viditelně v souběhu, potom dvoukolejka za mostem přes řeku vjíždí do tunelu a dalších zhruba 12 metrů setrvá v tunelu ukrytá zrakům pozorovatele, aby se vynořila ve skryté stanici Čáslav, která je skrytá v tom smyslu, že není vymodelovaná, ale přitom bude normálně viditelná a přístupná na povrchu. Nejsem totiž přítelem skrytých stanic schovaných pod terénem kolejiště, vadí to totiž při čištění a údržbě kolejiště, při řízení provozu v takových stanicích a ještě více při ručním rozpojování modelových vozidel. Stejně nás ještě dost potrápí čištění zhruba 10 metrů dvoukolejné trati pod trénem. Kvůli umístění obou tratí na devíti společných traťových dílech vedeme na našem webu obě trati společně pod jedním označením Tr02.
Chcete-li číst dále, klikněte myší na nadpis článku...
Přístavba pavilonu "A" z léta 2020 rozšířila naší pracovnu na dvojnásobek a zasáhla zásadně do plánů našeho kolejiště, které jsme museli patřičně rozšířit. V letech 2020 až 2023 jsem přistavěl celkem 16 nových rámů pro nové díly kolejiště. Již na podzim roku 2021 jsme zprovoznili celou dvanáctimetrovou trať Světlá - Ledeč sestávající z 9 traťových dílů (z toho 6 dílů je nových). V letech 2022 a 2023 jsem přistavěl 4 další díly dvoukolejné trati Světlá - Čáslav (Tr2-09 až Tr2-012), která je skrytá pod stanicí Ledeč a 5 rámů pro novou stanici Čáslav a konečně také jeden nový díl stanice Ledeč (Lom -Ledeč).
Poznámka ke ztvárnění našeho modelu
Na našem modelu se vedení tratí Světlá-Ledeč a Světlá-Čáslav se od reality dosti odlišuje. Především délka trati Světlá - Ledeč činí ve skutečnosti 15 km, zatímco na našem modelu jen 12 metrů (i tak je to na modelové kolejiště slušná délka trati). Délka trati Světlá - Čáslav je ve skutečnosti dokonce 38 km, na našem kolejišti jen zhruba 17 metrů. I to je na modelové kolejiště velmi dobrá délka mezistaničnícho úseku.
Trati se pochopitelně liší také svým prostorovým uspořádáním. Ve skutečnosti se obě trati hned za zhlavím stanice Světlá rozcházejí a lokálka do Ledče (a Čerčan) vede směrem západním a prochází městem Světlá nad Sázavou, zatímco trať do Čáslavi (a Kolína) se stáčí na sever. Dokonce v nejbližším okolí Světlé se obě trati rozcházejí téměř o 180°. Na takové ztvárnění modelu ovšem v naší pracovně, byť by byla sebevětší, bohužel nemáme dostatek místa. Proto na našem modelu musíme vést obě trati v souběhu a hlavní (dvoukolejnou) trať částečně v tunelu.
©A.T.; Článek vložen: 26.9.2021; poslední revize textu a fotografií 28.9.2024
- Provoz kroužku: