Pro přečtení celého článku klepněte levým tlačítkem myši na jeho nadpis...

12/2014 - Prosinec

V prosinci jsme se věnovali získání dalších úložných prostorů a postavení další nábytkové skříňky pro uložení materiálu. Dále jsme se staršími žáky opět pokračovali v detailním modelování dalších povrchů klubového kolejiště. Čtěte dál s námi...

O prvním prosincovém víkendu jsme opět pokročili v získání dalších úložných prostor a úklidu. Postavil jsem další nový kus nábytku pro KŽM. Po nové skříňce na uložení barev, laků, lepidel a pod., kterou jsme vyrobili v listopadu, jde nyní o dvoustrannou skříňku na uložení žákovských prací a dalšího materiálu. Skříňka má rozměry 94x86x55 cm, je opět na kolečkách, a má opět silná nosná "záda" uvnitř a je přístupná z obou stran. To nám umožnilo uvolnit dosud nedomodelovaný povrch kolejiště v prostoru žst. Světlá. Dále jsme si tím uvolnili police za vstupními dveřmi, kde se mi konečně podařilo soustředit prakticky všechen náš spojovací materiál a drobné díly, čímž je máme na dobře přístupném místě.

Začátkem prosince se mi podařilo pořídit speciální profil pro výrobu námezníků a hned spustit výrobu (rozuměj vlastnoručně vyrobit) ověřovací sérii cca 25 kusů námezníků. Kvalita těchto námezníků je přijatelná pro instalaci na klubovém kolejišti. Další výrobu námezníků plánuji jako cvičné práce pro procvičení měření, řezání, broušení, a zejména dosažení přesnosti konečných rozměrů výrobku. Dále se nacvičí povrchový nátěr barvami. Vyrobené námezníky budou žáci moci použít na svá cvičná dioramata nebo jiné své projekty.

Dále jsme v prosinci s Bohoušem Daníčkem pokračovali ve stavbě kamenného propustku pod tratí lokálky na traťovém segmentu Tr2-01 (oblouk u Světlé). Zde znázorňujeme deskový propustek a kamenné zdivo. K tomu jsme opět použili odlitek ze tvrdé sádry, kde musíme pečlivě připravit napojení všech rohů zdiva, viz též listopadový záznam naší kroniky.

O posledním předvánočním víkendu (v sobotu 20.12.) proběhlo tradiční Velké vánoční ježdění. Šlo o celodenní akci s modelovým provozem na klubovém kolejišti, které předcházel úklid a čištění kolejiště a příprava grafikonu. Vlastní modelový provoz probíhal v poklidu a i přes účast cca 12 členů KŽM se nám dařilo všechny kluky průběžně zaměstnat.

Koncem prosince jsem se opět vrátil k elektrické části kolejiště. Oprášil jsem a zrevidoval návrhy jednotlivých obvodů napájení a jištění, projekt rozvaděče ovládacích napětí, začínám podrobně projektovat řídicí systém.

Tak to je za prosinec zhruba vše.

A.T. 05.01.2015