Pro přečtení celého článku klepněte levým tlačítkem myši na jeho nadpis...

12/2013 - Prosinec ve znamení provozu

Ovládací panel brodského zhlaví
Po zapojení kolejových obvodů elektrické části stanice Světlá, které jsme postupně provedli v předchozích měsících, jsme se opět vrátili k modelovému provozu v původním rozsahu, který postupně rozšiřujeme na nově dodělané části. Ve Světlé jezdíme na pěti kolejích (lokálková část stanice) v celé délce stanice. K tomu jsme udělali jsme nový rozšířený (zatím ještě provizorní) ovládací panel brodského zhlaví a zprovoznili více výhybek v tomto zhlaví. Přibylo elektrické ovládání křižovatkových výhybek, takže se dá jezdit daleko komfortněji. Kromě toho je zprovozněna výtažná kolej a odbočka do depa.

Nákupy materiálu
Vzhledem k přidělení určitých finančních prostředků před koncem roku jsme se samozřejmě věnovali přednostně nákupům materiálu, což nám zabralo taky nějaký čas (zhruba týden). Podařilo se nám pořídit nějaká nová modelová vozidla (2x T478.1 Roco, 6x vůz Sas a 1x osmidveřový vůz Bai), ale tím výčet nákupů nekončí. Pořídili jsme nějaké nové nářadí, které bylo už delší dobu v plánu nákupu a také součástky na elektroniku kolejiště (např. na elektronické nadproudové ochrany napájení kolejiště, viz výše, a další).

Předvánoční provozní setkání
Před vánoci jsme pro naše kluky připravili tradiční velké vánoční ježdění. Reportáž najdete v oddílu Akce - uskutečněné.

Další plány
V nejbližší době chceme udělat malý ovládací panel pro nově položené výhybky středního zhlaví a tím připravit zprovoznění cesty do lokomotivního depa. Co nejdříve bychom ještě rádi udělali novou zdrojovou část pro napájení kolejí DCC signálem (a současně i silovým napětím) s automatickou ochranou proti zkratům a signalizací s využitím proudových měřicích transformátorů.

Vývoj a výrobu těchto obvodů musíme udělat sami. Standardně je nikdo nevyrábí. První pokusy jsme již absolvovali a výsledky jsou zatím slibné. Snímání proudu je malým proudovým měřicím transformátorem, měřicí elektronika a převodník pomocí operačních zesilovačů, ovládací logika a vypínání silového přívodu pomocí relé s kontakty do 8 Ampér. První pokusy jsme již absolvovali a výsledky jsou zatím slibné. Podle toho jsme již nakoupili potřebný materiál.

V roce 2014 bychom chtěli také co nejdříve udělat ovládací panel pro lokomotivní depo a zprovoznit jeho výhybky. Definitivní ovládací pult žst. Světlá s automatickým zabezpečením stanice budeme dělat následně, jak nám čas dovolí.

A.T. 01.01.2014