Pro přečtení celého článku klepněte levým tlačítkem myši na jeho nadpis...

8.6. - 9.6.2024 - Jarní provozní setkání našich KŽM

O víkendu 8.6. a 9.6.2024 proběhlo avizované tradiční jarní setkání našich KŽM (kroužků železničních modelářů). Účast byla hojná, celkem se zúčastnilo 77 lidí, z toho 33 členů našich kroužků a 44 lidí zvenku, převážně rodičů s dětmi. Takové množství lidí nemůže být v pracovně kroužku najednou, proto setkání proběhlo ve třech skupinách pro členy našich kroužků a ve dvou skupinách pro veřejnost v neděli odpoledne. Provoz zajišťovala skupina vyškolených výpravčích z našich kroužků, kteří umožnili provoz na velmi slušné úrovni, takže i nevyškolení strojvedoucí, kteří k nám přišli poprvé, si mohli jako strojvedoucí pěkně zajezdit a přitom dodržovat pravidla železničního provozu. Pod článkem najdete několik ilustračních fotografií.

Chcete-li číst dál, klikněte myší na nadpis článku...

Program setkání byl ve všech skupinách stejný. Po krátké instruktáži o způsobu ovládání lokomotiv, o pravidlech provozu na našem velkém kolejišti a o přepravě nákladu jsme zahájili provoz kolejiště. Na rozdíl od provozu na našich kroužcích jsme zajížděli až do stanice Brod, která byla pro účely setkání postavena v předsíni. Celkem byly tedy v provozu tři stanice (Brod, Světlá, Ledeč). Jak vidíte z názvů stanic, naše kolejiště je postaveno na námět tratí z Českomoravské vysočiny. Lokálková stanice Ledeč je již celá detailně domodelovaná, na stanici Světlá se ještě pracuje. Nyní stavíme staniční budovu, potom se pustíme do skladiště. Dvě skryté stanice na koncích dvoukolejné trati Brod a Čáslav budou zásobovat naše trati vlaky nejrůznějších druhů a složení. Stanice Brod je umístěna v předsíni, a proto ji musíme před každým setkáním (spolu s přípojnou tratí vedoucí přes chodbu) smontovat a po setkání rozebrat. Stanici Brod již částečně provozujeme, stanici Čáslav již také stavíme. Když mluvíme o skrytých stanicích, tak se nejedná o stanice skryté pod terénem, ale o stanice, které nejsou vymodelované. Funkce obou stanic ještě více vynikne po jejich dokončení. Více o našem kolejišti naleznete na tomto webu ve složce Kronika a Fotogalerie.

Vozidlový park na setkání byl velmi pestrý. Kromě vozidel v majetku našich KŽM i zapůjčené lokomotivy a vozy z období 1965-1985 (kdy vrcholil a posléze končil praní provoz a ve velkém byly nasazovány nové motorové a elektrické lokomotivy). Kromě obvyklých dieselových lokomotiv (jako jsou bardotky, brejlovci a čmeláci), a motorových vozů šukafon M152.0, jsme provozovali jednotky Hamburčan, východoněmeckého Delfína )jako Vindobonu v náhradní trase, a z praních lokomotiv takové lahůdky jako parní lokomotivy 423.0, 475.1, 555.0, 556.0.

Doufám že se naše setkání všem návštěvníkům líbilo.

Pár fotek jsem připojil pod článek. Doufám, že časem doplníme ještě další fotografie od ostatních účastníků setkání a možná bude i video.

Ing. Aleš Trdý, Ing. Zdeněk Valter
vedoucí KŽM
tel. 731 55 22 66
E-mail: ales.trdy12@gmail.com

© A.T. - 11.5.2024, poslední aktualizace: 13.5.2024