Pro přečtení celého článku klepněte levým tlačítkem myši na jeho nadpis...
Sst. Brod - Pokládka kolejí (2016 - 2017)
Stanice Brod je šestikolejná a na vjezdové strně navazuje na dvoukolejnou trať, zatímco na zadní straně pokračuje jedinou kolejí v oblouku. Ve vzdálenější budoucnosti plánujeme ještě za touto stanicí další šestici odstavných kolejí.
Začátkem května 2016 jsem se dostal se stavbou dvoukolejné trati Tr01 až na hranici skryté stanice Brod. Tam jsem začal revizí plánu stanice pro pokládku výhybek. V něm jsem zrušil překřížení obou kolejových spojek hlavních kolejí a protáhnul jsem jednu z nich tak, aby pokračovala ze stanice na krátkou výtažnou kolej vedle trati, takže z této výtažné koleje je vjezd na všechny staniční koleje. Toto uspořádání sice trochu zkrátí délku staničních kolejí, ale výrazně urychlí objíždění hnacích vozidel a tím i obracení vlaků ve stanici.
Chcete-li číst dále, klikněte myší na nadpis článku.
Časový průběh prací byl následující. Na přechodném obloukovém dílu a na prvním dílu stanice od Světlé byly koleje položeny na jaře a začátkem léta 2016. Koncem roku 2016 jsem položil koleje na druhém dílu stanice. Na dalších dvou dílech jsem pracoval v létě roku 2017 a dokončil pokládku 6 dopravních kolejí pro příjem a vypravování vlaků. Po dokončení zadního dílu s obloukovou výhybkou bude stanice kompletní, ale plánujeme ještě za ní připojit 6 odstavných kolejí.
Poznámka:
Zde prezentovaná stanice Brod je koncipována jako rozebíratelná stanice pro setkání u nás v KŽM, ale také někdy v budoucnu jako stanice pro modulovou železnici. Jistě jste si všimli, že zde prezentovaná stanice má čtyři díly. Ale pro setkání u nás v KŽM můžeme kvůli rozměrům místnosti využít jen její tři díly. Čtvrtý díl s dvojicí výhybek uprostřed prodlužuje stanici a je připraven pro použití na setkáních modulové železnice (klubů FREMO nebo Zababov). Bohužel rozměry místnosti (předsíně), kde stanici provozujeme, neumožnily použít větší poloměry oblouků na krajních částech stanice než 800, resp. 550, resp. 500 mm. Abychom ji mohli použít na setkáních modulové železnice museli bychom upravit vjezdovou i zadní část stanice a zvětšit tam poloměry oblouků alespoň na 1000 mm podle norem modulové železnice. Zatím to však není na pořadu dne.
Snímky u tohoto článku ukazují postup pokládky kolejí ve stanici.
- Provoz kroužku: