Pro přečtení celého článku klepněte levým tlačítkem myši na jeho nadpis...

8.- 11.6.2023 - Mezinárodní provozní setkání FREMO v Milevsku

Opět po létech se uskutečnilo mezinárodní provozní setkání FREMO v Milevsku. Je to první mezinárodní setkání FREMO v České republice po odeznění epidemie covid19. Shodou okolností jsme byli i na posledním setkání před zavedením opatření proti covidu, a to v únoru 2020 v saském Lengefeldu, viz naše reportáž z té doby. Letošní setkání proběhlo v nově rekonstruované sportovní hale. Setkání se zúčastnili Rakušané, Němci, Maďaři, Poláci, Slováci a samozřejmě Češi jako hostitelé.

Chcete-li číst dále, klikněnte myší na nadpis článku...

Za naše KŽM z Hobby centra 4 se setkání zúčastnili: Matouš Havel, Bohumil Daníček, Jan Kaštánek, Michal Plzák, Tadeáš Pohludka, Jan Velebil, Jakub Kopkan, Matěj Škrob, Tadeáš Mitrega a Karel Tonika. Z Prahy jsme vyjížděli ve středu 7.6. před osmnáctou hodinou, abychom se v Milevsku stihli ubytovat. Hoši z našeho teamu všichni pomáhali při mechanické stavbě layoutu modulového kolejiště i při zapojování kabelů pro kolejové obvody, telefonii i pro ovládání lokomotiv. Hobby centrum 4 reprezentovala naše stanice Ledeč. Naši hoši se zapojili do řízení stanic i do provozu vlaků jako strojvedoucí. Stavba layoutu vypukla hned ve čtvrtek ráno a byla náročná na čas. Provoz se rozběhnul až v pátek ráno kvůli potížím s kolejovými obvody na některých starších modulech. Od pátku do neděle jsme jezdili a všechno fungovalo bez poruch. Jezdilo se od rána od 9 hodin do večera do 10 hodin, samozřejmě s přestávkami na jídlo. Kuchyně hotelu vařila výborně. V neděli odpoledne jsme celé modulové kolejiště rozmontovali, naložili do aut a rozjeli se do svých domovů. Do Hobby centra 4 jsme dorazili v 19 hodin večer. Za Hobby centrum 4 jsme akci organizovali oba vedoucí KŽM - Aleš Trdý a Zdeněk Valter.

Z modulů přítomných na setkání se mi nejvíce líbily: česká stanice Loket, německá stanice Otleben, polská patnáct metrů dlouhá stanice Kitajce s nádherně zpracovaným ovládacím pultem. Škoda jen, že pult neumožňoval automatickou volbu vlakových cest. Nádherně byly modelářsky zpracovány traťové moduly od slovenských modelářů z Bratislavy. Na setkání byly i dva velké mosty od Milana Bělohlávka. Kamenný most je zhruba dva metry dlouhý a je již staršího data. Druhý most je nový, je přes čtyři metry dlouhý a ještě nebyl zcela dokončen. Zatím chybí nátěr mostu a dokončení travnatých svahů k řece pod mostem. Model znázorňuje ocelový most přes Vlatavu u Červené v době před zvednutím hladiny řeky při výstavbě Orlické přehrady. Tím spíše vynikla výška mostu nad řekou. Pěkných stanic a traťových modulů bylo více, např. vlečkové areály Milevsko a Setuza a řada dalších. Provoz by nebyl možný bez skrytých stanic Petrov, Slibov, Bratislava-filiálka, Thiess a Budapest. Skryté stanice nejsou vymodelovány. Slouží pouze k obracení a sestavování vlaků.

Nafotil jsem zhruba 200 fotografií, z nichž jsem některé vybral a umístil je zde na web.

Aleš Trdý & Zdeněk Valter

©A.T. 13.6.2023, poslední revize 15.6.2023