Pro přečtení celého článku klepněte levým tlačítkem myši na jeho nadpis...

09/2011 - Zahájení školního roku 2011/2012

Září probíhá jako obvykle ve znamení zahájení nového školního roku. Jde o přípravu tištěných informací pro rodiče přihlášených žáků, náborové letáky pro školy, potřebné úpravy a aktualizaci obsahu těchto webových stránek, velký úklid před zahájením pravidelných schůzek, dále pak den otevřených dveří pro nové zájemce o práci v kroužku, ale samozřejmě také i o pokračující práce na stavbě nového kolejiště.

Během prázdnin a na začátku září jsme (mimo jiné) zvládli v hrubé (truhlářské) stavbě postavit všechny moduly trati Brod - Světlá. Ve hrubé stavbě jsme tedy zhotovili tyto traťové moduly:
Tr1-1 - traťový modul obloukový délka 950 mm - zvláštní tvar (připojení k žst. Brod a průchod trati dveřmi)
Tr1-2 - traťový modul přímý 206 x 1000 mm
Tr1-3 - traťový modul přímý 206 x 1000 mm
Tr1-4 - traťový modul obloukový 206 x 1600 mm, R1000mm
Tr1-5 - traťový modul přímý 206 x 176 mm - mezipřímá mezi oblouky
Tr1-6 - traťový modul obloukový 206 x 1600 mm, R1000mm
Tr1-7 - traťový modul rovný 256 x 370 mm - nastavení délky
Tr1-8 - traťový modul rovný 256 x 260 mm - trvalé připojení k žst. Světlá

Pod tyto moduly jsme zhotovili kovové nohy, které jsme s ohledem na stabilitu úzkých modulů konstruovali jako svařence ze dvou noh a příček, vzájemně propojené šroubovacími podélníky. Nově vyrobené moduly trati Světlá - Brod jsme postavili na nohy, ověřili jejich připojení ke stanici Brod, kterou jsme také museli postavit na nohy. Všechny moduly jsme sešroubovali provizorními šrouby. Zjistili jsme, že všechny rozměry a úhly souhlasí, vzdor křivým zdem a podlahám. Ukázalo se, že úroveň podlah v různých místnostech není stejná a že někde budeme muset upravit nohy. Doufáme, že výškové rozdíly podlah zvládneme vyřešit jen pomocí šroubovacích patek na nohách, a že nebudeme muset řezat nebo nastavovat. Další práce na této trati zatím odkládáme a jakmile to bude možné, budeme pokračovat na dokončení hrubé stavby modulů této trati, tj. na finální montáži, svrtání a vzájemném přesném spojení všech dílů.

Nyní jsme si připravili moduly souběhu tratí Světlá-Ledeč a Světlá-Vlkaneč k dokončení hrubé stavby trati, abychom mohli co nejdříve zprovoznit trať Světlá-Ledeč. Práce jsme začali přesným vyměřováním trasy budoucích tratí, dále budeme pokračovat v říjnu.
.

Co všechno chceme udělat do konce roku 2011 ?

Stavba kolejiště:
- sčepovat všechny tyto moduly trati Brod - Světlá (přesné spojení na ocelové čepy a pouzdra) ---> září - říjen
- vyřešit bezpečné ukládání rozebraných modulů trati Brod - Světlá ---> říjen
- stabilizační nátěry všech těchto dřevěných konstrukcí ---> říjen
- nátěry nově zkonstruovaných (svařených) noh ---> listopad
- stavba základů traťových plání a krajiny na 4 modulech souběhu tratí Světlá - Ledeč a Světlá - Vlkaneč ---> září - říjen
- připravit všechny traťové pláně na modulech trati Světlá - Ledeč pro pokládku kolejí ---> říjen - listopad
- pokládka kolejí na modulech trati Světlá - Ledeč a Světlá - Vlkaneč a jejich elektrické zapojení ---> listopad
- zprovoznění modulů trati Světlá - Ledeč a Světlá - Vlkaneč a jejich elektrické zapojení ---> listopad
- na modulech trati Světlá - Ledeč a vybudovat základy krajiny ke konečnému domodelování ---> říjen /listopad
- zazelenění a zaštěrkování stanice Ledeč ---> průběžně dle možností

Dále dle možností:
- detailní domodelování krajiny na modulech trati Světlá - Ledeč a Světlá - Vlkaneč
- pokládka kolejí na modulech trati Světlá - Brod a jejich elektrické zapojení
- detailní modelování krajiny na modulech trati Světlá - Brod
- pokračování pokládky kolejí ve stanici Světlá (moduly SV1 až SV4)
- elektrické zapojení alespoň části kolejí ve Světlé
- stavba návěstních minimodulů ke stanici Ledeč (ve hrubé stavbě)
- stavba nového modulu rozbočení trati a vlečky do lomu u Ledče

Telefonie (podle časových možností):
- instalace patchpanelu a telefonní ústředny na stěnu nejlépe do společné protiprašné krabice, kterou bude nutné vyrobit.
- zprovoznění telefonní ústředny

Zápis: AT
Aktualizace: 30.09.2011