Pro přečtení celého článku klepněte levým tlačítkem myši na jeho nadpis...
Leden - únor 2020 - Naše práce v KŽM po novém roce
Po novém roce jsme se začátečníky ukončili blok úvodní teorie a začali s modelářskými prácemi. Zahájili jsme stavbu malých dioramat. Středně pokročilí pokračovali ve stavbě náročnějších dioramat.
I pokročilí pokračují v práci. Bohouš Daníček po dokončení vodárny pracuje na dalších detailech. Dodělal trubní propustky u přejezdu u Ledče, nyní zatravňuje příkopy v okolí přejezdu, které na to čekaly již opravdu dlouho. Dále bude pokračovat v okolí zastávky autobusů. Již také udělal pěkný dřevěný plot u závorářského stanoviště na dvoukolejce. Já jsem k tomuto stanovišti spájel zábradlí z úhelníků směrem do trati.
Jinak únor probíhá ve znamení příprav na provozní setkání modulové železnice v Lengefeldu v Německu.
Matouš Havel příležitostně pracuje na budově skladiště v Ledči. V únoru začal dělat dřevěné ochozy kolem skladiště. Potom je konečně přilepil k rampě skladiště. Nyní je tedy možno budovu skladiště přilepit k podkladní rampě. Budova je však dosti prohnutá a hrozí, že i když bychom lepili Epoxydem, že kartonová stěna na západní straně toto pnutí neudrží. Proto jsem na tuto stěnu přilepil z vnitřní strany dřevěný špalík a pojistil jej dvěma hřebíčky. Po lepení budova drží dobře.
Kromě toho jsem znovu vytisknul kolejový plánek na ovládací pult stanice Ledeč a nechal ho zalaminovat. Výměnu jsem musel provést včas před odjezdem do Lengefeldu, viz obrázky. Při té příležitosti jsme také předrátovali připojení vjezdového návěstidla přes konektor Canon D15.
Doma jsem se dostal ke staré elektrické pilce na porcování upečené drůbeže. Manželka ji chtěla dát z domu. Tak jsem pilku použil k vybourání nevyhovujících skal, které jsme na našem kolejišti dělali jako první a učili se tenkrát na nich technologický postup. Ty skály byly udělány řemeslně dobře, ale absolutně k nám na naši lokálku nezapadala jejich barva ani textura. Nejhorší na tom všem bylo, že ani nešly normálním způsobem přebarvit. Můžeme srovnávat s fotografiemi. Od té doby jsme získali nové formy na odlévání. Tak jsem se dal do práce. Polystyren za skalami jsem tedy pilkou a nožem prořízl a skály vyboural. Vypadalo to hrozně, takže jsem okamžitě vlepil na místo skály nové. S kluky je potom obarvíme. Tím barvením se dá hodně zkazit, ale věřím, že to ti naši nejstarší dobře zvládnou.
Mimo jiné došlo i na dokončení vnitřního ostění tunelu na dvoukolejce. Nabarvil jsem styrodurové zdivo a nalepil jej na vnitřní stranu tunelu. Při té příležitosti jsem také dokončil chybějící zaštěrkování vedle koleje na jedné straně při stěně tunelu.
Dne 19.2.2020 jsme odjeli na setkání modulové železnice do Lengefeldu do Německa (cca 150 km z Prahy). Bohužel jsem nebyl schopen fotografovat, ale snímky máme. Jakmile je dostanu, uveřejním reportáž ze setkání, a to ve zvláštním článku v oddílu "Akce uskutečněné"."
Vzhledem k tomu, že jsem v den odjezdu utrpěl vážnou opařeninu nohy, byl jsem v Německu ošetřen lékařkou a ihned po návratu léčen na oddělení popálenin na Vinohradech. Proto jsem musel schůzky koncem února zrušit, za což se velice našim svěřencům omlouvám. Schůzky v první polovině března za mne vzal Zdeněk Valter.
© A.T. 15.3.2020
- Provoz kroužku: