Pro přečtení celého článku klepněte levým tlačítkem myši na jeho nadpis...
+++Autoblok
Autoblok (viz obrázek č. 3)
je automatické zařízení, které po projetí vlaku kolem oddílového návěstidla na něm automaticky nastaví návěst stůj a na předchozím oddílovém návěstidle nastaví návěst výstraha. Projíždějící vlak tedy řídí automaticky činnost oddílových návěstidel. Protože každé oddílové návěstidlo funguje současně předvěst pro následující návěstidlo, odpadají vzdálenostní a předvěstní upozorňovadla. Na trati s autoblokem odjezdové návěstidlo funguje jako předvěst prvního oddílového návěstidla. Naopak poslední oddílové návěstidlo je současně předvěstí vjezdového návěstidla do příští stanice. Toto poslední oddílové návěstidlo kromě návěsti stůj, výstraha a volno může návěstit i návěst očekávejte 40km/h (případně 60km/h, 80km/h nebo 100km/h) a to kvůli výhybkám za vjezdovým návěstidlem, které mohou být v poloze do odbočky. Aby byl strojvedoucí upozorněn, že oddílové návěstidlo je současně předvěstí vjezdového návěstidla, je na takovém návěstidle pod svítilnovou deskou upevněn čtvercový terč (50x50 cm) s černým kruhem a bílým mezikružím, viz obrázek č. 4. (ŽM 88/obr. 72s,b)
Oddílová návěstidla jsou umístěná na zábrzdnou vzdálenost, potom mají tři návěsti: stůj, výstraha, volno. Nebo mohou být umístěna na nedostatečnou zábrzdnou vzdálenost (přibližně po 500 metrech). Potom se návěstí výstraha na dvou návěstidlech za sebou. Na prvním návěstidle normálním způsobem, na druhém návěstidle opakování výstrahy (s bílým světlem dole). Pak již následuje návěst stůj (viz obrázek č. 5).
Na článku se dosud pracuje...
- Provoz kroužku: