Pro přečtení celého článku klepněte levým tlačítkem myši na jeho nadpis...
6/2019 - 1/2020 - Budova skladiště v Ledči - naše stavba z ruky
Od července 2019 do ledna 2020 probíhala stavba budovy skladiště v Ledči. Vzhledem k tomu, že na tuto stavbu neexistovala žádná stavebnice, ani jsme nesehnali žádnou dokumentaci, stavěli jsme ji z ruky podle výkresů zhotovených podle měření, která jsme provedli přímo na originální budově. Důvod takového postupu je zřejmý. Protože skladiště v Ledči je originál, který není postaven podle žádné drážní reálie, nepodařilo se nám přesvědčit žádného výrobce stavebnic, aby jej zařadil do své nabídky. Proto jsme museli stavět sami. Přestože tento článek není recenzí, ale spíše reportáží z naší práce, zařadili jsme jej pro porovnání mezi ostatní recenze na výrobky profesionálních firem.
V létě 2019 jsem měl cestu do Ledče, kde jsem naměřil všechny potřebné rozměry na originálu budovy skladiště. O stavbu modelu této budovy měl zájem Matouš Havel, který je již zkušený modelář. Rampu zhotovil z latí a překližky, z boku nalepil sádrové odlitky zdiva. Vršek rampy je polepený papírovým kartonem, který znázorňuje beton. Zdivo budovy zhotovil z kartonu do kterého vyřezal otvory oken a dveří. Dal si práci s krovem, který udělal z krbových zápalek, takže pod střechou vyčnívají ze zdi trámy.
Ještě před přilepením střechy jsem udělal osvětlení budovy pomocí LED diod a vyvedl z budovy napájecí kabel pro pozdější připojení napájení. Osvětlení rampy je lampami od firmy JM Detail, vnitřní osvětlení pomocí obyčejných LED diod.
Střechu udělal Matouš z papírové čtvrtky, kterou přilepil vteřinovým lepidlem. Do střechy vlepil pěkný komínek z plastu do kterého vlepil mosaznou trubičku (průměr 2 mm), která má znázorňovat azbestocementovou rouru. Všechny nátěry zdiva a střechy udělal Matouš vodou ředitelnými disperzními barvami, střechu barvou na asfaltové povrchy od Heki, betonové povrchy také barvou od Heki na beton, sádrové zdivo rampy obyčejnými vodovými barvami.
Myslím si, že se skladiště Matoušovi vydařilo. Ještě bylo potřeba udělat spojovací díl staniční budovy a skladiště, což ukazují poslední přiložené fotografie. Pro srovnání přikládáme také fotografie skutečného skladiště ve stavu z února 2018.
© A.T.; Článek vložen: 20.4.2020, poslední aktualizace 13.6.2021
- Provoz kroužku: