Pro přečtení celého článku klepněte levým tlačítkem myši na jeho nadpis...

5/2021 - Zahájení provozu kolejiště, zahájení činnosti kroužků

V dubnu 2021 skončila I. etapa rozšíření kolejiště a výstavby nábytku v naší pracovně, abychom mohli opět zahájit provoz kroužků. Ten jsme slavnostně zahájili ze účasti zástupců magistrátu hl.m. Prahy. Na základě nařízení ministerstva školství jsme opět mohli zahájit i provoz našich kroužků. O jednotlivých fázích celého procesu se dočtete v tomto článku.

Chcete číst dál? klikněte na název článku...

.

Rekapitulace prací v I. etapě
Tato etapa začala v srpnu 2020 hned po předání stavební části přístavby pavilonu A, viz samostatný článek zde v kronice. Během I. etapy jsme od srpna 2020 do dubna 2021 jsme téměř vůbec nemodelařili, ale provedli jsme následující práce:
- stavba tří nových dílů kolejiště,
- stavba traťových těles, pokládka kolejí a vydrátování kolejových obvodů
- předrátování kolejových obvodů na původních částech stanice Světlá
(viz samostatný článek zde v kronice)
- dokončení stavby a oživení nového pětinásobného trakčního zdroje pro žst. Světlá
- zhotovení celkem 10 nových zavřených i otevřených nábytkových skříněk na míru
- zhotovení nové části věšákové stěny a nových botníků v předsíni
- zhotovení nového regálu nad budoucím umístěním stanice Ledeč
- instalační trasy pro telefonní spojení nového umístění stanice Ledeč
- instalační trasa pro připojení el. energie pro stanici Ledeč a novou stanice Čáslav bez prodlužováků

Z toho nejvíce času nás stálo předrátování kolejových obvodů stanice Světlá, ale jsme rádi, že bylo úspěšně dokončeno, protože jsme je plánovali již delší dobu a uzavření kroužků kvůli epidemii Covidu se nám k tomu hodilo. Další velký balík práce byla stavba nábytku na míru. Většinu všech těchto prací jsem prováděl sám, ale některých z nich zejména stavby a oživování zdrojové části se zúčastnil i můj kolega Zdeněk Valter. On bydlí v Ústí nad Labem a dojíždí do Prahy, takže během epidemie Covidu a během režimu home office se v Praze příliš nevyskytoval. Nyní jsou již práce I. etapy za námi a jsme připraveni na další rozšiřování kolejiště. Moje fotografieve dokumentují ve zkratce naši práci, viz seznam výše.

Slavnostní zahájení provozu kolejiště
Slavnostní znovuzahájení provozu našeho kolejiště proběhlo za účasti zástupců magistrátu hl. m. Prahy a dalších hostů. Předvedli jsme modelový provoz na celém kolejišti včetně částí kolejiště v předsíni (se stanicí Brod), které se musejí před použitím postavit a posléze opět rozebrat. Nerad se chlubím, ale výsledky své práce jsme prezentovali rádi. Fotografie Ivana Čermáka přiložené k tomuto článku dokládají průběh slavnostního zahájení provozu našeho modelového kolejiště.

Zahájení činnosti kroužků
Na základě nového nařízení ministerstva školství byly během května opětovně otevřeny kroužky železničního modelářství. Nejprve pro tři účastníky a lektora v jeden termín, posléze pro všechny účastníky (maximálně do počtu 10 lidí). Toto omezení nám vzhledem k počtu účastníků v našich kroužcích nevadí. Předposlední skupina fotografií u tohoto článku zachycují provoz v kroužcích.

Další naše práce
Těch prací jsme dělali více, než zde zmiňuji. Ale jedna z nich možná zaslouží zmínku. Asi před 5 lety jsem si nechal pro sebe vyleptat části světelných návěstidel. Držáky návěstních desek a žebříky rozměrově nevyhovují. Také stínidla dobře nedrží, je potřeba je pájet ještě mimo zámečky. Proto jsem tento projekt odložil stranou. Teď jsem se k němu opět vrátil. Spájel jsem jedno návěstidlo tak, jak si představuji, že by mělo vypadat. Ještě není nabarvené, takže je v surové mosazi, ale tvary jsou na fotografiích již rozlišitelné.

©A.T.; Článek vložen: 21.5.2021; poslední revize textu a fotografií 21.5.2021