Pro přečtení celého článku klepněte levým tlačítkem myši na jeho nadpis...

8.6.2019 - Reportáž - Provozní setkání KŽM před koncem školního roku

Letos jsme opět uspořádali tradiční provozní setkání před koncem školního roku. Jako každoročně se tak můžeme pochlubit tím, co jsme za rok udělali. Již na minulých setkáních jsme provozovali trať Světlá - Brod. Letos poprvé jsme však již provozovali i celou stanici Brod. Měli jsme v provozu všech šest staničních kolejí. Provoz této stanice byl velkým obohacením provozu na našem kolejišti. Pro ty, kteří jsou na těchto stránkách poprvé, připomenu, že stanice Světlá a Ledeč jsou trvale postavené v pracovně kroužku, zatímco na provoz stanice Brod je nutno pokaždé smontovat stanici Brod a samozřejmě i propojovací trať Světlá - Brod

Měli jsme tedy v provozu již 3 stanice, všechny byly spojené telefonem, kterým probíhala nabídka vlaků podobně jako na skutečné železnici. Stanice Ledeč už má světelné vjezdové návěstidlo, u ostatních stanic jsme používali papírová návěstidla vedle kolejí ovládaná místně ručně. Vlaky vozily náklad, který jsme v cílových stanicích vykládali: uhlí z Brodu do Světlé a do Ledče, výztuž do betonu (kari sítě) ze Světlé do Ledče, motory z Ledče do Světlé, železný šrot z Ledče do Brodu, dřevěné řezivo z Ledče do Brodu a další. Bohužel ne vždy se podařilo náklad v cílové stanici vyložit. Kromě otevřených vozů jezdily na našem kolejišti samozřejmě kryté vozy, cisterny a další nákladní vozy, jakož i osobní vozy. Provoz byl tak celkem pestrý a zajímavý. Provoz dále zpestřovaly zapůjčené parní lokomotivy a plošinové vozy s kontejnery a dalšími náklady.

Akce byla určena přednostně pro členy KŽM, ale zájemci zvenku byli také vítáni.

Přiložené fotografie dokládají jak provoz vypadal.

© A.T. - 23.06.2019