Pro přečtení celého článku klepněte levým tlačítkem myši na jeho nadpis...

14.12.2019 - Reportáž z velkého předvánočního provozního setkání

Letošní velké předvánoční provozní setkání konané dne 14.12.2019 jsem napočítal jako naše 14. provozní setkání od začátku našeho KŽM. Nepočítal jsem dřívější dny otevřených dveří, protože to nebyla provozní setkání v pravém slova smyslu, i když i na nich se jezdilo s vlaky. Letos jsme tedy opět uspořádali tradiční předvánoční provozní setkání.

Jako každoročně se můžeme pochlubit tím, co máme nového, co jsme za poslední rok udělali. Již na minulých setkáních jsme provozovali trať Světlá - Brod. Tentokrát jsme již podruhé provozovali i celou stanici Brod. Měli jsme v ní v provozu všech šest staničních kolejí. Pro ty, kteří jsou na těchto stránkách poprvé, připomenu, že stanice Světlá a Ledeč jsou trvale postavené v pracovně kroužku, zatímco k zajištění provozu stanice Brod je nutno pokaždé smontovat stanici Brod a propojovací trať Světlá - Brod

Všechny byly spojené telefonem, kterým probíhala nabídka vlaků podobně jako na skutečné železnici. Stanice Ledeč a Světlá od Ledče už mají světelná vjezdová návěstidla, u ostatních stanic jsme používali papírová návěstidla vedle kolejí ovládaná místně ručně. Vlaky vozily náklad, který jsme v cílových stanicích vykládali: z Brodu do Světlé a do Ledče uhlí, betonové a ocelové trubky a výztuž do betonu (kari sítě), z Ledče do světlé motory, klimatizační ventilátory, dřevěnou kulatinu a řezivo, ze Světlé se vozil železný šrot, ale vozili jsme i další příležitostné náklady. Kromě otevřených vozů jezdily na našem kolejišti samozřejmě kryté vozy, cisterny a další nákladní vozy, které vozily náklad pomyslný, jakož i osobní vozy. Provoz byl tak celkem pestrý a zajímavý. Provoz dále zpestřovaly zapůjčené parní lokomotivy, souprava mezinárodního expresu Vindobona německých drah (Delfín) a nákladní vozy.

Jako obvykle jsme jezdili od 10 hodin do 13 a odpoledne od 14 do 17 hodin. Akce byla určena přednostně pro členy KŽM, ale zájemci zvenku byli také vítáni.

Samozřejmě jsme museli akci důkladně předem připravit, již v pátek před setkáním jsme postavili stanici Brod včetně elektro instalace, v sobotu ráno jsme postavili propojovací trať Světlá - Brod, dokončili a vyzkoušeli elektroinstalaci celého kolejiště, vyčistili koleje a to vše ještě před příchodem prvních návštěvníků.

Přiložené fotografie dokládají jak provoz vypadal.

© A.T. - 20.12.2019