Pro přečtení celého článku klepněte levým tlačítkem myši na jeho nadpis...

Žst. Ledeč - stavba kolejové části stanice (r.2010)

Stanici Ledeč jsme začali budovat ihned potom, co náš KŽM osídlil novou místnost v roce 2008. Po dokončení projektu nového klubového kolejiště a zabydlení místnosti a jejím vybavení nábytkem jsem začal v létě roku 2009 stavět dřevěné rámy pro stanici Ledeč. Potm v roce 2010 začali kluci (tím myslím druhého vedoucího Víťu Kozohorského a ....) pokládat koleje ve stanici. Jak ukazují fotografie začali kolejovým plánem nakresleným na korku, lepením korkového podloží na dřevěné rámy a pokládkou kolejí. Elektrické zapojení stanice jsem pak udělal už já sám. Stanici jsme zprovoznili na jaře roku 2010 a ihned dali do ostrého provozu na setkáních klubu Zababov.

Popis stanice
Stanice Ledeč je lokálková stanice postavená podle skutečné předlohy (Ledeč nad Sázavou) a to téměř přesně v měřítku. Je to jedna z nejkratších čtyřkolejných stanic v síti ČD, proto se nám vejde do pracovny KŽM v nezmenšené délce. Jediné zkrácení je na vrub použitých výhybek. Továrně vyráběné výhybky Tillig Elite mají na srdcovce úhel odbočení 9 stupňů, zatímco ve skutečnosti mají výhybky ČSD úhel odbočení 6 stupňů a jsou tedy podstatně delší. Stanice má čtyři staniční koleje a v našem layoutu je provozována jako stanice koncová, nicméně v layoutu klubů modulové železnice (Zababov), kam s ní také jezdíme, se může použít i jako průjezdná. Pro použití v prostředí modulové železnice jsem stanici později vybavil dvěma okrajovými díly (žolíky) délky 60 cm s rozhraními pro připojení na lokálkovou trať.

A.T. - 06/2010, doplněno 2012